Free & Impartial Advice!

نرم افزار HIS بیمارستانی

امروزه تکنولوژی پیشرفته کامپیوتری به عنوان ابزاری مطمئن و به صرفه برای یکپارچه سازی نرم افزارهای مختلف کاربردی در محیطهای بهداشتی- درمانی شناخته شده است

Working Hours

MONDAY

8.00 – 19.30

TUESDAY

8.00 – 19.30

WEDNESDAY

8.00 – 19.30

THURSDAY

8.00 – 19.30

FRIDAY

8.00 – 19.30

SATURDAY

Closed

SUNDAY

Closed

pricing-icon-02.png

Doctors

  • Pediatric
  • Dermatology
  • Ophthalmology
  • Gynecologic
  • Otolaryngology

Hospital

  • Camden, 200 Banning
  • Acres, 200 E Wyoming
  • Woods Manor, 199 South St
  • Anneville, 189 S Fairfield Dr
  • Kent Acres, 60 Wolf Creek Blvd

Emergency

  • Camden: (405) 555-0128
  • Highland Acres: (671) 555-0110
  • Woods Manor: (307) 555-0133
  • Anneville: (219) 555-0114
  • Kent Acres: (219) 555-0114
Focus just on the content

We Have Our Patient Research Laboratory

در چند سال گذشته، مراکز بهداشتی و درمانی کشورمان به ویژه بیمارستانها درصدد مکانیزه کردن سیستمهای اطلاعاتی خود برآمده اند. در ابتدا مقصود از چنین فعالیتهایی کاهش هزینه ها ناشی از کاغذ بازیهای موجود در سیستمهای دستی و اداری بوده است، اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی اهمیتی روزافزون می یابد! هدف آن است که کلیه اطلاعات بهداشتی و درمانی هر فرد در طول عمرش در قالب یک پرونده الکترونیکی ذخیره می شود که در هر نقطه ای از کشور از طریق یک شبکه سراسری کامپیوتری قابل دسترسی باشد.

SCELERISQUE EGESTAS
PROGRESS BAR NAME
EGESTAS ULTRICES
Products with unrealistic

Our Main Advantages

سیستم جامع اطلاعات بیمارستانی (HIS) جاپکو با استفاده از برترین تکنولوژیهای تولید نرم‌افزار طراحی شده و در سخت‌ترین شبه سازی با ترافیک بسیار سنگین شبکه‌ای با موفقیت آزمایش شده‌ است. این سیستم کلیه عملیات مربوط به بیماران را از پذیرش تا ترخیص ثبت و پیگیری می‌نماید.

نرم افزار ( HIS )

Entreaties unpleasant sufficient few pianoforte discovered ask.

Objection Estimable

May find some redeeming value with, wait for it, dummy copy.

بسترسخت افزاری و شبکه

کاربران

wood-gallery-placeholder-5

از امکانات HIS جاپکو می توان مواردی نظیر انجام خودکار عملیات پذیرش، ترخیص، لیست بیمه و … و همچنین ثبت الکترونیکی پرونده بالینی بیماران، ثبت آزمایش‌ها و نتایج خدمات پاراکلینیکی، پروسیجرها و … برای بیمار، که موجب تسریع در عملیات روزمره و فرآیندهای بیمارستان شده و ضمن کم‌کردن مدت اقامت بیماران بستری در بخش با بالابردن ضریب اشغال تخت‌ها، موجب افزایش درآمدهای بیمارستان می‌شود، اشاره نمود.

برای تهیه و راه اندازی HIS در یک بیمارستان از کجا باید شروع کرد؟
برای راه اندازی سیستم HIS سه گزینه مهم باید مد نظر قرار گیرد:
1- بسترسخت افزاری و شبکه
2- نرم افزار ( HIS )
3- کاربران
قبل از پرداختن به سه مورد مذکور، بیمارستان باید یک تیم برای پیگیری این کار تشکیل دهد. مدیر بیمارستان در راس این تیم خواهد بود. در این تیم رئیس امور مالی ، مترون بیمارستان یا یک پرستار ، مدیر دفتر کیفیت ، یک کارشناس کامپیوتر و یک کارشناس مدارک پزشکی حداقل افراد خواهند بود. کارشناس کامپیوتر بعنوان مدیر سیستم HIS انتخاب می شود.

قرارداد با یک شرکت معتبر برای راه اندازی یک شبکه در بیمارستان ، مطابق با آخرین تکنولوژی موجود در کشور اولین گام در جنبه سخت افزاری سیستم هست در این شبکه آینده نگری های خاص و امکان UPGRADE نمودن آن در آینده نیز باید مد نظر قرار گیرد . برای داشتن یک شبکه استاندارد و BACKBONE مناسب ، از نظرات مشاور و امکانات شرکت طرف قرارداد باید نهایت بهره را برد. تهیه توپوگرافی شبکه براساس نقشه ساختمانی بیمارستان لازم هست. در این کار باید تعداد NODE های لازم و نیز تعداد NODE های فعال برآورد شود. با توجه به سیال بودن برخی واحدها در بیمارستان و احتمال تغییر مکانهای متعدد لازم است تقریبا کلیه اتاقهای بیمارستان با صلاحدید مشاور و تیم ، دارای NODE شبکه حتی بصورت غیر فعال باشند. شاید در این مرحله که مقدمه تغییر سیستم می باشد ، لازم باشد در چند مکان تغییر کاربری داده شود. بهتر است یک واحد جدید بنام “مدیریت سیستم HIS ” یا ” مرکز فناوری اطلاعات بیمارستان ” به چارت سازمانی بیمارستان اضافه شود. این واحد محل قرار گرفتن SERVER ، ADMINISTRATOR ، RACK مرکزی و حتی UPS های مرکزی خواهد بود.
کار بعدی در این مرحله برآورد تعداد NODE های فعال و خریداری کامپیوتر به همین تعداد و نیز لوازم جانبی کامپیوتر می باشد. البته خریداری سخت افزار بویژه SERVER ، می تواند بعد از انتخاب نرم افزار و بر اساس سازگاری با نرم افزار نیز باشد.

با توجه به عدم آشنائی مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانهای کشور از HIS ، که ناشی از عدم برنامه ریزی استراتژیک شفاف از طرف واحد زیربط در وزارت محترم بهداشت و درمان ( لااقل تا این لحظه ) می باشد ، همچنین نبود واحد فناوری اطلاعات در بیمارستانهای کشور ، این مرحله مهمترین مرحله بحساب می آید. دو روش برای تهیه نرم افزار پیشنهاد می شود که هیئت رئیسه و بویژه مدیر بیمارستان باید با کمک تیم HIS بیمارستان تصمیم بگیرد که کدام روش با سیاستهای مدیریتی بیمارستان سازگار است.

کاربران صاحبان و نگهدارنده های واقعی نرم افزار محسوب می شوند و بازیگران واقعی سیستم می باشند. بدون همکاری کاربران ، هیچ سیستمی جواب نخواهد داد. مهمترین مسئله در این خصوص ، مقاومت کاربران می باشد. آنچه مسلم است این است که هر تغییری مقاومتی در پی دارد و تغییر سیستم دستی به سیستم الکترونیکی مانند HIS ، با مقاومت شدیدتری توام است که ناشی از دلایلی ذیل است :
1- عادت کاربران به سیستم دستی
2- ترس از اینکه با سیستم الکترونیکی نتوانند کار کنند
3- ترس از از دست دادن موقعیت فعلی با رسیدن سیستم جدید
4- ترس از از دست دادن گروه مورد علاقه فعلی
5- عدم اطمینان از مقاصد مسئولین در تغییر سیستم .
..
بنابراین برای غلبه بر مقاومت کارکنان باید تدابیر ویژه ای از قبل از راه اندازی سیستم باید اتخاذ نمود.کاربران قبل از راه اندازی سیستم آگاهی از تغییر سیستم داشته باشند تا در مرحله راه اندازی مقاومتشان به حداقل برسد. می توان قبل از راه اندازی سیستم کلاسهای آشنائی با سیستمهای کامپیوتری برای کارکنان دایر کرد. برگزاری کلاسهای ICDL برای کارکنان موثرترین گزینه می باشد.
بعد از راه اندازی سیستم ، آموزش کامل نرم افزار به کاربران باید توسط مدیر سیستم و همکاران وی در واحد HIS و با همکاری شرکت ارائه دهنده نرم افزار داده شود. هرچه آگاهی کاربران نسبت به برنامه و کار با آن و پیامهای برنامه ، همچنین آگاهی کاربران نسبت به کامپیوتر ، بیشتر باشد سیستم موفق تر خواهد بود.

Do You Like the Theme?
Share with Your Friends!

When it's about controlling hundreds of articles, product pages for web shops, or user profiles in social networks, all of them potentially with different sizes.

Will be used in accordance with our Privacy Policy

What They Say About Us

داشتن یک HIS در انحصار دانشگاه و بیمارستان
در این روش بجای تحقیق روی برنامه های آماده ، یک قرارداد استراتژیک فی ما بین دانشگاه و جاپکو منعقد می شود. بیمارستان شما پایلوت قرارمی گیرد و شرکت یک دفتر در بیمارستان برای چند هفته ایجاد می کند و برنامه نویسان ما در بیمارستان مقیم بوده و در ارتباط با تیم HIS  بیمارستان شروع به تحلیل سیستم و برنامه نویسی می کنند. بعد از آماده بودن اولین فاز از برنامه ، تست برنامه با همکاری تیم ، آغاز می شود و این کار فاز به فاز انجام می شود و بر اساس خواست بیمارستان تغییرات لازم در برنامه داده می شود تا به فاز نهائی برسد.
تنها عیب این روش در کنار مزایای زیاد آن ، زمانبر بودن آن می باشد. با اتمام برنامه نویسی و تست نهائی ، برنامه بطور واقعی راه اندازی می شود. موفقیت برنامه در این روش کمک بزرگی به دانشگاه می کند چراکه صاحب یک HIS می شود که می تواند آن را در بیمارستانهای تابعه خود نیز نصب و راه اندازی کند و مهمتر از آن ، می تواند در صدد LINK بیمارستانهای خود برآید. از مزایای این روش این است که دانشگاه از یک سیستم یکپارچه در بیمارستانهای خود استفاده می کند و جابجائی نیروها در سطح دانشگاه و بین بیمارستانها مشکلی ایجاد نمی کند. از طرفی سیستم ارجاع بیمار در سطح بیمارستانهای دانشگاه و حتی در سطح استان الکترونیکی و سهل الوصول می شود.